Forum Settings
Forums
New
Feb 17, 2010 4:21 PM

Jun 2007
20
Andre der er trætte af at prisen på manga stiger? Var i bog&ide for at købe One Piece 47 og Shaman King 29 den anden dag og prisen er nu ikke mindre end 70 (69,95) kroner. Når jeg tænker på hvordan DB startede ud til 39,50, var det ikk'? Vi er næsten på dobbelt pris.

Det er fandeme billigere at bestille fra USA nu...

Jeg gad vide, hvorfor prisen stiger sådan, for så ekstrem inflation har vi jo ikke ligefrem haft på kronen. Sælger de bare ikke nok, og må derfor sælge dyrere? Eller tænker de at de godt kan hive flere penge ud af markedet?

Hvis det er det første der er situationen tegner det sort for markedet herhjemme for jeg har ikke i sinde at købe manga til 70 kroner stykket. Det skulle da lige være, hvis Yokohama Kaidashi Kikkou eller nogle af Mitsuru Adachi's nyere serier blev udgivet... men generelt set taber jeg personligt mere og mere interesse i at lægge penge i det danske manga-marked, hvilket nok i sidste ende giver bagslag, selvom en enkelt person ikke betyder det helt store.
Nu jeg tænker over det, læser de fleste, som jeg snakker med, alt på nettet. Denne tendens kunne måske også have noget at sige. Nu skal jeg ikke skyde skylden på andre, for jeg køber da heller ikke alt, hvad der udgives. Men med 650+ bøger på hylderne føler jeg nu alligevel at jeg har bidraget en del, skønt meget er importeret.
Jeg tror måske man skød sig lidt i foden da man valgte at udgive light novels, men hvad ved jeg?

Hvad med jer, hvordan ser i på det? Kører markedet ned eller går det skønt?
Jeg ville nu være ked af at se markedet dø ud...
LightningEagleFeb 18, 2010 5:11 AM
Reply Disabled for Non-Club Members
Feb 18, 2010 1:19 AM

Apr 2009
6161
Det køre ned:
Fordi Forlaget Carlsen har monopol på det danske Manga markedet, som betyder at de vælger hvordan prinsen skal være. Hvis vi nu fx. ser på det Tysklands Manga markedet kan vi se, at de har billiger Manga bøger, de har også flere forlage ( blandt andet Tokyopop, som har en stor del af det vestenlige markedet. Og Egmont Manga & Anime der er Tysklands største manga forlag ) på ground af konkurrencen på det tyske markedet.
VonkejserFeb 18, 2010 1:49 AM

Feb 21, 2010 2:17 PM
Aug 2008
5
Hvis du absolut vil have manga på dansk så ser det ud til at du bliver nød til at betale overpris i laaaaaaaaaaang tid fremover. Jeg læser dem nu på engelsk når jeg køber dem fra Archonia.com. Der har de dem på engelsk, fransk og tysk og at købe dem i kvantum er billigere end enkeltvis.
Feb 22, 2010 1:23 AM

Jun 2007
20
Jeg kan glædeligt fortælle, at jeg også køber manga på engelsk, gør det blot ved amazon.co.uk istedet.
Hvis det stod uklart, vil jeg gerne pointere, at jeg ikke lavede denne tråd for at søge andre steder at få mit "manga-fix" billigere, men fordi jeg ønskede at høre andres kommentarer til ændringerne, vi ser, i det danske marked.
Feb 22, 2010 7:08 AM
Aug 2009
405
Jeg synes det er helt sindssygt så meget de lige pludselig stiger. Kan stadig huske, da jeg gik helt i koma over at de kostede 60 kroner.

Kan det måske have noget med, at manga er ved at blive mere populært i Danmark, og Carlsen så mener, at de kan trække flere penge ud os fans?
Det har jeg gået og spekuleret over i en tid, men mit syn på det er helt anderledes. Jeg mener at de vil kunne trække flere penge ud af os, hvis de satte priserne ned, da det også ville give en chance for manga fans, som ikke har så mange penge til rådighed.
Eller er det bare mig, som har det sådan?
Feb 22, 2010 11:50 AM

Jun 2007
20
Pris og fortjeneste er en balancegang, og personligt tror jeg heller ikke, at de kan tjene flere penge, når de hæver prisen på den måde. Jeg vil i hvert fald ikke i fremtiden gå ud og købe 4-5 bøger på en gang, som jeg før har gjort.

Stigningen til 60 kroner grundede jeg også ved, men det var stadig overkommeligt. 3 bøger var stadig under 200 kroner, men 70 kroner giver 210 for 3 bøger, og jeg kunne forestille mig, at det bryder en form for grænse. Har det i hvert fald gjort for mig.
Aug 7, 2010 6:06 PM
Jul 2009
52
betalte 102kr for en af mine Black Lagoon manga bøger i Faroscigar på strøget i KBH..
det er lidt trist når der er 8-9 bøger -.-
Aug 8, 2010 1:21 PM

Dec 2007
148
fantask.dk
sælger manga bøger til ca 80kr stykket selvom de er på engelsk.
og ikke kommer fra et dansk forlag.
Aug 8, 2010 2:07 PM
Jul 2009
52
var faktisk derinde før jeg købte min bog og der var den dyrer ( på det tidspunkt selvfølgelig )

synes faktisk tingene er bedre på engelsk så det er ikke et problem for mig :P
Reply Disabled for Non-Club Members

More topics from this board

» Hello everyone

denunikke - Dec 26, 2025

0 by denunikke »»
Dec 26, 2025 2:16 AM

» Must Watch

FictionAddiction - Jul 19, 2014

0 by FictionAddiction »»
Jul 19, 2014 3:10 AM

» Oversagen til at der ikke er så mange Anime'er i DK?

Onii-chan-kun - Apr 23, 2014

5 by Scrimitar »»
May 30, 2014 1:41 PM

» Gæt Anime serien!:D

frederik-tyvtyv - Apr 13, 2013

3 by Ph0esz »»
Apr 23, 2014 10:08 AM

» [CMD Subs]

Onii-chan-kun - Apr 21, 2014

2 by Onii-chan-kun »»
Apr 22, 2014 7:57 AM
It’s time to ditch the text file.
Keep track of your anime easily by creating your own list.
Sign Up Login